- El Departament de Salut centra aquesta nova etapa de la pandèmia en la protecció de les persones vulnerables
Aquest 28 de març entra en vigor el nou protocol per fer front a l’actual situació epidemiològica de la Covid-19. Donada l’alta taxa de vacunació i la gran quantitat de gent immunitzada, les autoritats sanitàries han considerat oportú començar a tractar la Covid com una infecció respiratòria més, centrant-se en la protecció de les persones vulnerables.
Els principals punts de la nova estratègia són:
- En el cas de tenir símptomes, no es faran proves diagnòstiques. Només se’n realitzaran a col·lectius vulnerables (majors de 60 anys, persones immunodeprimides, persones amb malalties greus, embarassades) i treballadors de l’àmbit sanitari o sociosanitari.
- Desapareix l’aïllament obligatori per a aquelles persones positives asimptomàtiques o amb símptomes lleus. Tot i que hauran d’extremar les mesures de protecció i no podran assistir a esdeveniments multitudinaris.
- Només es gestionarà la baixa laboral per indicació dels professionals de la salut i segons criteris clínics. Per tant, en cas de tenir símptomes i que aquests empitjorin, cal parlar amb el metge de referència.
Malgrat començar a tractar la Covid com una malaltia respiratòria més, es continua recomanant a les persones amb símptomes compatibles amb la Covid:
- Evitar tenir contacte amb persones vulnerables
- Quedar-se a casa fins a la desaparició dels símptomes
- Fer un bon ús de la mascareta
- Evitar l’assistència a esdeveniments multitudinaris
- Reduir al màxim les interaccions socials
- Evitar els espais amb poca ventilació
Cal recordar que malgrat l’entrada en vigor d’aquest nou protocol, continua l’obligació d’utilitzar la mascareta en espais interiors.
Trobareu més informació al Canal Salut del Departament de Salut.