Loading...
Buscar

L’ABS Malgrat-Palafolls reprèn el Programa Pacient Expert en MPOC que es va iniciar abans de la pandèmia

  • La iniciativa del Pacient Expert està dirigida als pacients de l’ABS Malgrat-Palafolls que pateixin MPOC i vulguin conèixer millor la malaltia i gestionar-la de forma autònoma
  • El programa comptarà amb un total de 10 sessions que tindran lloc a la Sala Polivalent del Centre Cívic de Malgrat de Mar

L’ABS Malgrat Palafolls, àrea bàsica de salut gestionada per la Corporació de Salut del Maresme i la Selva, reprèn el Programa de Pacient Expert en Malaltia Pulmonar Obstructiva Crònica (MPOC) que es va posar en marxa el febrer de 2020. La iniciativa, que va haver-se de suspendre a causa de la pandèmia després de la primera sessió informativa, té la finalitat d’implicar al pacient en la gestió de la seva malaltia crònica, així com intercanviar experiències amb altres persones amb la mateixa patologia.

En què consisteix el Programa?

El pacient és el protagonista i a partir de 10 sessions, que es duran a terme a la Sala Polivalent del Centre Cívic de Malgrat de Mar, es tractaran temàtiques diferents amb relació a la malaltia crònica que pateixen els membres del grup. En aquestes sessions, la Pacient Expert explicarà la informació i es buscarà la intervenció de tots els usuaris per compartir opinions i experiències.

La idea és que el Pacient Expert, que ja ha rebut la formació prèvia per part de professionals de l’atenció primària, condueixi un grup de 12 persones i doni les pautes per aprendre a gestionar i conèixer millor la malaltia crònica. D’aquesta manera, els usuaris amb la mateixa malaltia poden intercanviar vivències i consells per ressentir-se el menys possible dels símptomes de l’MPOC.

El principal avantatge d’aquesta iniciativa és la millora de la qualitat de vida dels pacients que participen en el programa, així com la gestió de la malaltia i la reducció dels ingressos hospitalaris. És una manera de potenciar l’autocura, la corresponsabilitat i l’autonomia de les persones amb un problema de salut crònic.

Es manté el mateix grup de febrer de 2020

En la represa després de la pandèmia, s’ha decidit mantenir el mateix grup que ja va iniciar el projecte Pacient Expert el febrer de 2020, així com la mateixa Pacient Expert. Aquesta és la Gema, una pacient diagnosticada d’MPOC, que va ser formada i disposa de tot el material de les sessions perquè pugui preparar-les prèviament. La Gema afirma que és una iniciativa molt interessant no només per als altres pacients, sinó també per ella, perquè li ha permès aprendre sobre la seva malaltia.

Membres de l’equip d’atenció primària responsables del programa, també estaran presents a les sessions i malgrat no poder intervenir, donaran suport a la Pacient Expert.

L’equip d’atenció primària que porta aquest projecte està format per la Dra. Jennifer Gonzalez, les infermeres Inma Medarde i Laura Velasco, l’administrativa Sonia Rodriguez i les treballadores socials Elia Perez i Elisabeth Lopez.

Accesibilidad
X