Donada la situació epidemiològica actual, a les tres àrees bàsiques de salut de la Corporació (ABS Calella, ABS Malgrat-Palafolls i ABS Lloret-Tossa) s’aplicaran un conjunt de mesures de priorització en l’atenció presencial per poder fer font a aquesta sisena onada de la COVID-19. Les mesures es preveu allargar-les fins al mes de febrer, quan s’espera que la situació pandèmica hagi millorat.
En aquest sentit, doncs, amb relació a l’atenció presencial als centres d’atenció primària de la Corporació es dona prioritat a:
- L’atenció de casos Covid-19
- La vacunació
- L’atenció urgent que no es pot demorar. Mentre que l’atenció no urgent es posposa. En aquest cas s’inclouen: analítiques i controls no urgents ni preferents i les visites associades a aquesta activitat, a més de les visites de seguiment als pacients crònics no descompensats.
- A l’atenció a la salut sexual i reproductiva (ASSIR)
- A les revisions pediàtriques als infants de 0 a 3 anys. Mentre que les revisions als infants majors de 3 anys es recuperaran quan la pressió als centres de primària disminueixi.
Recordem que l’atenció no presencial continua activa mitjançant:
- Citaprevisasalut.cat per tramitar la baixa/alta laboral, renovar el pla de medicació o fer una consulta per símptomes COVID-19.
- La Meva Salut per obtenir o renovar el pla de medicació, consultar resultats de proves diagnòstiques, informes, descarregar el Certificat Covid Digital, entre altres.
- Vacunacovidsalut.cat per demanar cita per a la vacunació contra la Covid-19 i descarregar el Certificat Covid-Digital, entre altres.
- ContacteCovid.cat, en el cas de ser positiu de Covid-19, la persona rebrà un missatge d’aquesta plataforma es podran reportar els contactes estrets i tramitar la baixa laboral.
- Trucar al CAP o 061 per a qualsevol consulta o problema de salut
Amb aquestes mesures es volen evitar desplaçaments innecessaris als centres d’atenció primària per reduir el risc de contagi tant de la ciutadania com dels professionals evitant l’acumulació de persones a les sales d’espera i amb aquesta priorització de l’atenció també es procura poder millorar la gestió dels equips i l’agilitat en la resolució dels diferents casos.