Loading...
Buscar

Quins infants s’han de vacunar de la grip?

El pròxim 15 d’octubre comença la campanya de vacunació antigripal per a tota la població.

La grip és una malaltia infecciosa vírica que apareix habitualment en forma de brots epidèmics durant els mesos de tardor i hivern. Els símptomes principals que presenten els infants amb grip són febre, tos, mocs, mal de coll, mal de cap, dolor muscular i d’ossos.

La vacuna de la grip està recomanada especialment en aquells infants que tenen alguna malaltia crònica o alguna condició especial. Aquest any, però, amb la pandèmia de la Covid-19, que presenta una simptomatologia similar a la grip, és molt oportuna i necessària la vacunació antigripal per evitar la coincidència de les dues malalties i la confusió diagnòstica.

Quins infants s’han de vacunar?

  • Infants majors de 6 mesos amb:
    • Malaltia respiratòria crònica (fibrosi pulmonar, displàsia broncopulmonar, bronquièctasis, asma…).
    • Malalties del cor.
    • Malalties metabòliques, com diabetis.
    • Malaltia renal o hepàtica crònica.
    • Malaltia celíaca.
    • Immunodeficiències.
    • Malalties de la sang.
    • Malalties oncològiques.
    • Malalties reumàtiques.
    • Malalties neuromusculars.
    • Obesitat mòrbida i desnutrició.
    • Síndrome de Down.
  •  Infants majors de 6 mesos que són contacte estret amb pacient amb risc.

Què cal saber de la vacuna antigripal?
La vacuna recomanada pels infants aquesta temporada 2020 – 2021 és la vacuna antigripal tetravalent que inclou dues soques del virus influença tipus A i dues soques tipus B.

Només poden vacunar-se els infants majors de 6 mesos. Aquests reben una dosis de vacuna, excepte els infants entre 6 mesos i 8 anys que es vacunen per primera vegada, que en aquest cas reben dues dosis separades per un mes.

Les vacunes antigripals són molt eficaces i segures, només ocasionalment alguns infants poden patir efectes adversos lleus, com envermelliment i dolor a la zona on s’ha administrat la vacuna. Rarament produeix malestar general que marxa sense haver de fer res.

El Comitè Assessor de Vacunes de l’Associació Espanyola de Vacunes aconsella que es vacunin el major nombre d’infants tinguin o no factors de riscs, però prioritzen de forma clara els infants amb risc.

Dr. Fco. Codina Garcia

CAP Palafolls / Servei de Pediatria
Corporació de Salut del Maresme i la Selva

Accesibilidad
X