Des de l’Escola Mas Prats fomentem el valor de l’escriptura i el plaer per
la lectura a través de diferents activitats relacionades amb el projecte d’aula
com ara, lectures triades pels alumnes, lectures col.lectives, o fetes a través de
la pissarra digital, lectures preparades a casa on, posteriorment es fa una
activitat a l’aula, elaboracions de contes col.lectius, novel.les, on tots els
alumnes, pas a pas van deixant la seva impremta.Dediquem 30 minuts de
lectura diaris fent activitats lectores diferents, lectura silenciosa, lectura
col·lectiva, lectura lliure, lectura en veu alta i modelatge del mestre. També fem
apadrinament lector entre els alumnes de Cicle Superior amb Cicle Inicial i P5,
és una activitat molt gratificant i de gaudi per a tots on els alumnes grans
acompanyen als petits en el procés lector.
Aquest curs 2018-2019, hem iniciat a P3 la metodologia de La Màgia de
Llegir i Escriure, projecte basat en l’aprenentatge de la lectoescriptura on els
alumnes aprenen de forma global, seqüencial, evolutiva i vivencial totes les
prèvies a l’aprenentatge de la lectoescriptura a partir d’activitats manipulatives,
de consciència fonològica, de psicomotricitat, d’activitats d’estimulació de la
parla i on el conte és el fil conductor per a l’arribada de les vocals i consonants
gradualment, des de EI3 fins a EI5, i que permetrà l’inici de l’escriptura de totes
les paraules. A més a més el treball inicial amb pictogrames afavoreix
l’adquisició de vocabulari, la lectura i l’escriptura de frases elaborades pels
propis alumnes. Aquest projecte no s’acaba a EI5, sinó que té continuïtat a
primer i segon de CI, moment el qual es considera que finalitza el procés
d’adquisició de la lectoescriptura.
Enguany, portem a terme la tercera edició dels Jocs Florals. Cada curs treballa
des de l’aula una tipología textual i presenta un treball a nivell individual
sotasignat amb un pseudònim. Algunes de les tipologies treballades són: el
poema, el còmic, l’endevinalla, l’acròstic, el rodolí,… Els mestres són el jurat
que tria tres guanyadors per nivell. El dia de Sant Jordi, 23 d’abril, una de les
activitats és l’entrega de premis als guanyadors, aquests pugen a l’escenari a
recollir el seu obsequi i fan la lectura del seu escrit.
Aquest dia és molt especial per la nostra escola, és una diada plena de tradició,
cultura, respecte i companyerisme. A la tarda els alumnes més grans fan
unes paradetes amb productes confeccionats per tots els alumnes de l’escola
per tal d’ajudar-los amb el viatge de fi de curs. Aquesta activitat és oberta a les
famílies per tal de poder compartir aquest dia tan màgic tots junts.